بطل فلم وادي الدئاب

Friday, May 15, 2015

Kötü insanlara karşı iyi niyetimi törpüleyemedim2015

Kötü insanlara karşı iyi niyetimi törpüleyemedim

‘Kurtlar Vadisi’nin Savcı Leyla’sı Çiğdem Batur, vizyon için gün sayan yeni filmi ‘Beyaz Hikaye’nin heyecanını yaşıyor. 27 Mart’ta beyazperdeyle buluşacak olan filmde muhafazakar doktor rolüyle sevenlerinin karşısına çıkacak olan genç oyuncuyla projenin detaylarını ve oyunculuk serüvenini konuştuk.

Kurtlar Vadisi’ndeki savcı Leyla karakterinin ardından şimdi de "Bizim Hikâye" filminde Tuba’ya hayat veriyorsunuz. Bu iki karakterden hangisi Çiğdem Batur'a daha yakın…
Birbirinden ayırmam zor. Çünkü canlandırdığım her karakter benden bir parça taşıyor. Her şeyden önce kendimden yola çıkıyorum. Dolayısıyla Savcı Leyla da, Tuba da farklı özelliklerinden dolayı bana çok yakın. Nasıl herkes izlediği karakterlerde kendini buluyor, ben de oynadığım karakterlerde kendimi ortaya koyuyorum. Bir de keyif alıp içselleştirebildiğim projelerde çalışmayı seviyorum. Her projenin bana kattığı şey başkadır.
Bu filmde muhafazakâr bir kadını canlandırıyorsunuz. İzleyicinin vereceği tepki sizi tedirgin ediyor mu?
Etmiyor. Elbette izleyen herkes bir şekilde eleştirecek. İyi ya da kötü… Gelebilecek tepkileri tahmin ederek hazırlıklıyım zaten. Biz bu filmde benim oynadığım karakterle insanlara bir mesaj vermeye çalışmıyoruz. Tuba kapalı olmasının yanı sıra doktor bir kız. Muhafazakâr olduğu kadar da modern… Başımdaki başörtüden önce oyunculuğumun eleştirilmesini tercih ederim elbette. Zaten Tuba’yı oynamak istememde ki en büyük etken başörtülü olmasıdır. Bir oyuncu olarak bunu da deneyimlemek harika bir şeydi. 
Bir sürü film teklifi arasından neden "Bizim Hikâye"yi seçtiniz özel bir nedeni var mı?
Uzun zamandır kulağıma çalınan ve hazırlık sürecinin özenle yapıldığını bildiğim bir projeydi. Teklif geldiğinde senaryoyu okudum ve Tuba karakteri beni cezbeden karakter oldu. Gerek muhafazakâr oluşu gerekse geniş bir vizyona sahip olup aile içindeki aktif yapısı hoşuma gitti. Birçok farklı rengi barındıran bir karakter… 
OYUNCULUK İÇİN AMERİKA’YA GİDECEĞİM 
Oynadığınız karakterlerin etkisinde kaldığınız oldu mu? Ya da kalmamak için bir metod kullanıyor musunuz?
Hayır. Bunun için bir metod uygulamaya gerek yok. Oynadığınız rolün mesleğinizin bir parçası olduğunu biliyorsanız zaten etkisi altında kalmazsınız. Bir rol ortaya çıkarırken elbette kendinizden yola çıkarak yaşadıklarınızla şekillendiriyorsunuz. Rol şekillendikten sonra onunla yaşamaya devam etmek çok yorucu ve gereksiz bir enerji kaybı bir yandan da. “Kestik” dedikten sonra ben o karakterle aramdaki bağı gerçekten kesiyorum.
Oyunculuğunuzu geliştirmek için neler yapıyorsunuz?
İzliyorum, okuyorum, geziyorum ve her şeyden önemlisi farkında oluyorum. Bu yaz Amerika’ya gitme planım var. Zamanlama uyarsa ertelemek istemiyorum. Geçen sene ertelemek zorunda kaldım çünkü. Oyunculukta yeterli olabilmek için her gün yeni bir bilgi eklemeniz gerek sepete. Bunun sonu yok. 
KENDİMİ RÖLANTİYE ALDIM 
Birazda aşk konuşalım Çiğdem Batur özel hayatında nasıl biridir? Şuanda hayatınızda biri var mı?
Kendimi rölantiye aldım. Hayatımda hiçbir şeyi zorlama yapmıyorum. İlla hayatımda biri olmalı ya da olmamalı gibi bir düşüncem yok. Hata yapmadan yaşamaya ve huzurlu olduğum her anı değerlendirmeye çalışıyorum. Böyle mutluyum. Genelde sevdiğim insanlarla vakit geçiriyorum. Dost kavramı benim için çok önemli. Az ama öz dostlarım var. Onların enerjilerinden beslenmeyi seviyorum. Kendime bolca vakit ayırıyorum. Her gün 2 film izlemek hobiden çok bir rutin oldu hayatımda. Aynı zamanda yazıyorum. Zaman içerisinde güzel hikâyeler biriktirdim. Onları kaleme alıyorum. Zaman ne gösterir bilinmez ama bir gün kendi yazdığım bir filmde hayal ettiğim karakteri oynamak istiyorum. Ayrıca fotoğraf çekiyorum, vakit buldukça spor yapıyorum. Evde vakit geçirmeyi seviyorum. Kendime ait hobilerim var. Maske boyuyorum. Eskimiş bir şeyi boyayıp süsleyerek tekrar canlandırmayı seviyorum. Kısaca boş vaktim olduğu sürece kendime bol bol hobi yaratıyorum.
CHARLİZE THERON HAYRANIYIM 
Sizi oyunculuğuyla hayran bırakan bu yola çıktığınızda onun gibi olmak istiyorum dediğiniz örnek aldığınız birileri var mı?
Charlize Theron hayranıyım. O kadar güzel olup çirkin olmaktan asla korkmayan çok başarılı bir kadın bence.
Çiğdem Batur'un sevmediğiniz ve sevmediğiniz özellikleri nelerdir?
Fazla iyi niyetlim… Bazen iyi niyetle yaptığım davranışların yanlış anlaşılmalara sebep olduğunu görüyorum. Kötü insanlara karşı iyi niyetimi törpüleyemedim. Ama sevmediğim bir özelliğim değil, vazgeçemediğim bir özelliğim. Ben buyum. Sadece hayal kırıklığım fazla oluyor. Ona da zamanla alışıyor insan. Ve herkesi olduğu gibi kabul ediyorum. Sanırım bu da sevdiğim özelliğim.  
NECATİ ŞAŞMAZ’LA SPONTENE OYNUYORUZ 
Polat Alemdar mı?( Necati şaşmaz) İsmail Akıncı mı? (Cansel elçin) hangisiyle oynamak daha rahat?
Cansel’le filmde karşılıklı sahnemiz yoktu. Her ne kadar baba-kız oynasak da aynı sahnede bir araya gelmedik. Ama oyunculuğunu sevdiğim ve başarılı buluğum bir oyuncudur Cansel. Necati Şaşmazla ise 5 sezon yaklaşık 150 bölümdür karşılıklı oynuyoruz. Sahne öncesi prova yapmaya gerek olmadan spontane oynuyoruz artık. Partnerinizle o enerjiyi kurmak ve doğru paslaşabilmek çok önemli. Mesela oyun esnasında kendiliğinden gelişen yeni mizansenler buluyoruz. O zaman o sahneyi oynamak çok daha keyifli oluyor. 
 
Sosyal medyada aktif misiniz? Son yıllarda bu kadar popüler olmasını nasıl değerlendiriyorsunuz?
İnstagram ve twitter’ı oldukça aktif olarak kullanıyorum. Sosyal medyanın doğru kullanıldığında insanlarla iletişim kurmak için iyi bir araç olduğunu düşünüyorum. Ama dikkatli de olmak gerekiyor. Çünkü sosyal medya özgürlüğü herkesin birbirine her şeyi kolayca söyleyebildiği bir mecra haline de geldi ne yazık ki… Dozunda kullanıldığında bence bir sakıncası yok. Hatta faydalı bile oluyor. Anlık etkileşimler ve kendini sosyal medya aracılığıyla doğru ifade edebilmek bizim için önemli.
Share:

0 commentaires:

Post a Comment

Popular Posts

ما هو افضل مسلسل لسنة 2020 ؟
مسلسل الهندي مملكة الحب
مسلسل تركي الحفرة
مسلسل وادي الذئاب
Created with Quiz Maker

Blog Archive

Pages

Theme Support