36 yaşındaki Galler Prensesi Leydi Diana, 31 Ağustos 1997 Pazar günü
gece yarısı sevgilisi Dodi Fayed ile birlikte Paris'te paparazzilerden
kaçarken bir trafik kazası sonucu öldü..
Kazanın meydana geldiği o tarihten 10 ay önce yani 3 Kasım 1996 tarihinde (ülkemiz kamuoyunda hâlâ tartışılan Susurluk hadisesi diye hatırladığımız) Balıkesir'in Susurluk ilçesi sınırlarında bir trafik kazası meydana gelmişti.
Araştırmacı-Yazar Mustafa Yakutcan, 'Tanrı Zar Atmaz' isimli kitabında bu iki kaza arasında 20 den fazla ilginç benzerlik olduğunu ortaya koymakta.
Yakutcan; Dünyada meydana gelen bazı olaylara dikkatli ve geniş bir perspektif ile bakılırsa çok enteresan ortak noktaları görmenin mümkün olabileceğini söylerken, kitabında da bunu destekleyen bir çok olayı belgelerle ortaya koymaya çalışmış. Hep birer kader ölçüsü içerisinde meydana gelen olaylardan olan bu iki kaza her iki ülkenin de gündemine arada bir gelmektedir.
Kazaları hatırlamak gerekirse;
Balıkesir'in Susurluk ilçesi yakınlarında 3 Kasım 1996 Pazar günü akşam vakti 'Susurluk Hadisesi' olarak da bilinen kazada 2 erkek 1 bayan hayatını kaybetmiş. Şoförün yanındaki şahıs ağır yaralı olarak kurtulmuştu.
Bu kaza da, diğer sıradan kaza haberleri gibi haber ajanslarının bültenlerinde yerini alır. Ama saatler ilerleyince yolcuların kimliği ülkemizin gündemine bomba gibi düşer. Bu kazadaki 06 AC 600 plakalı Mercedes-SL 600 marka otomobilin içinde hayatlarını kaybedenlerin Emniyet Müdürü Hüseyin Kocadağ, eski ülkücü Abdullah Çatlı ve kız arkadaşı Gonca Us olduğu anlaşılır. Araçtan yaralı kurtulan yalnızca DYP Şanlıurfa milletvekili Sedat Edip Bucak'tır.
Bu kaza sonrası emniyetçilerden siyasetçilere, mafyadan kumarhane patronlarına bir dizi ilişki ve isim ortaya çıkar. Ayrıca yakın dönemde işlenmiş ve aydınlanmamış birçok faili meçhul cinayetle bu grubun ilişkisi olduğu iddiası ortaya atılır. Böylece Susurluk, cumhuriyet tarihinin en önemli olaylarından biri haline gelir.
Buna benzer diğer bir kaza da 10 ay sonra Fransa'nın başkenti Paris'te meydana gelmişti. İngiltere'nin Galler Prensesi Lady Diana, erkek arkadaşı Mısır'lı milyarder Dodi El-Fayed ile aracın sürücüsü Henry Paul, içinde bulundukları mercedes marka araçla Paris'te 30 Ağustos 1997 Pazar günü gece yarısı geçirdikleri trafik kazası sonunda ölürler. Kazada sürücünün yanında oturan özel güvenlik görevlisi Trevor Rees Jones ağır yaralı olarak kurtulur. Ritz Otelden ayrıldıktan sonra Sen Nehri üzerindeki Pont de Alma Köprüsü altında bulunan geçitte direğe çarpan araçta bulunan Lady Diana'nın ölümü, paparazzi gazeteciliğinin sorgulanmasına yol açar. Bu kazanın ardından da yıllar geçmesine rağmen tartışmalar bitmez.
İşte Yakutcan'ın, ülkemizin önünün açılması konusunda verilen tarihi bir fırsat olarak gördüğü, ayrıca meydana gelmesinde herhangi bir komplonun olmadığını düşündüğü Susurluk'taki kaza ile Paris'teki malum kaza sonunda tespit edebildiği bir çok benzer noktalar:
Kaza günü; Susurluk kazası Pazar günü akşam, Paris'teki kaza Pazar günü gece sabaha doğru oluyor. Yani iki kaza da Pazar günü ve gece oluyor.
Araçların markası; Kaza yapan araçlar koyu renkli Mercedes'ler
Hasar; Araçlar önden vuruyor ve arka camlar sağlam.
Fail; Kamyona ve köprünün kolonlarına Mercedes marka otomobilin çarpması. Her iki kazada aktif rol Mercedes de.
Sürat; Her iki kazada da araçlar aşırı süratli ve fren izleri yok.
Yolcular; Araçlarda 3'ü erkek 1'i bayan 4 yolcu bulunuyor. 2 erkek 1 bayan ölüyor.
1 erkek ise ağır yaralanıyor.
Otel işletmecisi olan Dodi de hayatı otellerde geçen Çatlı da Müslüman olarak biliniyor.
Kazadan ağır yaralı olarak kurtulanlar aracın sağ önünde oturuyorlar ve açılan hava yastığı sayesinde sağ kalıyorlar. Üç isimliler. İsimlerin baş harfleri alfabede geriye doğru gidiyor. Trevor Rees Jones ile Sedat Edip Bucak.
T.R.Jones özel koruma, S.Edip Bucak ise o dönemde emrinde 2000 dolayında korucu olan bir nevi korucu başı.
Diana'nın bulunduğu aracı kullanan Henry Paul aynı zamanda Ritz Otelin arka kısım güvenliğinden sorumlu görevli. Mercedes'i süren Hüseyin Kocadağ ise aynı zamanda halkın güvenliğinden sorumlu devletin görevlisi.
Tartışma konusu; Susurluk kazasından sonra İtalyanca bir terim olan mafya olgusu tartışılıyor, yıpranan taraf ise devlet,
Paris'teki kazadan sonra yine İtalyanca bir terim olan paparazzicilik anlayışı tartışılıyor, yıpranan taraf ise kraliyet.
Kazalar üzerinden yıllar geçmesine rağmen iki ülkede de tartışmalar hala devam etmekte ve daha da devam edeceğe benziyor.
Kazanın mevki; İçerisinden Susurluk Çayı'nın geçtiği Susurluk ilçesi. İçerisinden Sen Nehri'nin geçtiği Paris
En son buluşulan
yer; Bizdekiler Kuşadası Onura Otelden ayrılıyorlar. Paris'tekiler ise Sardunya Adası'ndan Paris'teki Ritz Otel'e ve oradan ölümüne ayrılış..
Aracı takip
Edenler; Bizdekileri korumalar takip ediyor. Onları paparazziler takip ediyor.
İddialar; Araçtaki bazı silahlar ve onlara ait susturucular ile çanta kayıp, Diana'ya hediye edilen mücevherler kayıp.
Kaza sonrası
komplo teorileri; Diana'nın Müslüman bir Arap'la evlenmesini istemeyen İngiliz Gizli Servisinin komplosu olabilir denildi.
Susurluk, ülkedeki kirli ilişkilerin ortaya çıkmasını isteyen gizli güç odaklarının veya gizli servislerin komplosu olabilir denildi.
Kazada ölen kadınlar nikahsız beraber olduğu bir erkekle aynı araçta, arka kısımda ve yanyana oturuyorlar. Diana eşinden resmen boşanmış, Gonca Us ise kazadan 2 ay önce eşinden boşanmak için müracaat etmiş.
Kazadan kurtulanlardan; Sedat Edip Bucak kazadan 17 gün sonra ifadesinde 'kaza ile ilgili bir şey hatırlamadığını' söyledi.
Trevor Rees Jones kazadan 20 gün sonra ifadesinde, 'kaza ile ilgili bir şey hatırlamadığını' söyledi.
Sen nehri Manş Denizi'ne,
Susurluk çayı Marmara Denizi'ne dökülüyor.
Manş Denizi Dover Boğazı ile Kuzey Denizi'ne açıldığı gibi,
Marmara Denizi İstanbul Boğazı ile Karadeniz'e de açılmaktadır.
Kazanın meydana geldiği o tarihten 10 ay önce yani 3 Kasım 1996 tarihinde (ülkemiz kamuoyunda hâlâ tartışılan Susurluk hadisesi diye hatırladığımız) Balıkesir'in Susurluk ilçesi sınırlarında bir trafik kazası meydana gelmişti.
Araştırmacı-Yazar Mustafa Yakutcan, 'Tanrı Zar Atmaz' isimli kitabında bu iki kaza arasında 20 den fazla ilginç benzerlik olduğunu ortaya koymakta.
Yakutcan; Dünyada meydana gelen bazı olaylara dikkatli ve geniş bir perspektif ile bakılırsa çok enteresan ortak noktaları görmenin mümkün olabileceğini söylerken, kitabında da bunu destekleyen bir çok olayı belgelerle ortaya koymaya çalışmış. Hep birer kader ölçüsü içerisinde meydana gelen olaylardan olan bu iki kaza her iki ülkenin de gündemine arada bir gelmektedir.
Kazaları hatırlamak gerekirse;
Balıkesir'in Susurluk ilçesi yakınlarında 3 Kasım 1996 Pazar günü akşam vakti 'Susurluk Hadisesi' olarak da bilinen kazada 2 erkek 1 bayan hayatını kaybetmiş. Şoförün yanındaki şahıs ağır yaralı olarak kurtulmuştu.
Bu kaza da, diğer sıradan kaza haberleri gibi haber ajanslarının bültenlerinde yerini alır. Ama saatler ilerleyince yolcuların kimliği ülkemizin gündemine bomba gibi düşer. Bu kazadaki 06 AC 600 plakalı Mercedes-SL 600 marka otomobilin içinde hayatlarını kaybedenlerin Emniyet Müdürü Hüseyin Kocadağ, eski ülkücü Abdullah Çatlı ve kız arkadaşı Gonca Us olduğu anlaşılır. Araçtan yaralı kurtulan yalnızca DYP Şanlıurfa milletvekili Sedat Edip Bucak'tır.
Bu kaza sonrası emniyetçilerden siyasetçilere, mafyadan kumarhane patronlarına bir dizi ilişki ve isim ortaya çıkar. Ayrıca yakın dönemde işlenmiş ve aydınlanmamış birçok faili meçhul cinayetle bu grubun ilişkisi olduğu iddiası ortaya atılır. Böylece Susurluk, cumhuriyet tarihinin en önemli olaylarından biri haline gelir.
Buna benzer diğer bir kaza da 10 ay sonra Fransa'nın başkenti Paris'te meydana gelmişti. İngiltere'nin Galler Prensesi Lady Diana, erkek arkadaşı Mısır'lı milyarder Dodi El-Fayed ile aracın sürücüsü Henry Paul, içinde bulundukları mercedes marka araçla Paris'te 30 Ağustos 1997 Pazar günü gece yarısı geçirdikleri trafik kazası sonunda ölürler. Kazada sürücünün yanında oturan özel güvenlik görevlisi Trevor Rees Jones ağır yaralı olarak kurtulur. Ritz Otelden ayrıldıktan sonra Sen Nehri üzerindeki Pont de Alma Köprüsü altında bulunan geçitte direğe çarpan araçta bulunan Lady Diana'nın ölümü, paparazzi gazeteciliğinin sorgulanmasına yol açar. Bu kazanın ardından da yıllar geçmesine rağmen tartışmalar bitmez.
İşte Yakutcan'ın, ülkemizin önünün açılması konusunda verilen tarihi bir fırsat olarak gördüğü, ayrıca meydana gelmesinde herhangi bir komplonun olmadığını düşündüğü Susurluk'taki kaza ile Paris'teki malum kaza sonunda tespit edebildiği bir çok benzer noktalar:
Kaza günü; Susurluk kazası Pazar günü akşam, Paris'teki kaza Pazar günü gece sabaha doğru oluyor. Yani iki kaza da Pazar günü ve gece oluyor.
Araçların markası; Kaza yapan araçlar koyu renkli Mercedes'ler
Hasar; Araçlar önden vuruyor ve arka camlar sağlam.
Fail; Kamyona ve köprünün kolonlarına Mercedes marka otomobilin çarpması. Her iki kazada aktif rol Mercedes de.
Sürat; Her iki kazada da araçlar aşırı süratli ve fren izleri yok.
Yolcular; Araçlarda 3'ü erkek 1'i bayan 4 yolcu bulunuyor. 2 erkek 1 bayan ölüyor.
1 erkek ise ağır yaralanıyor.
Otel işletmecisi olan Dodi de hayatı otellerde geçen Çatlı da Müslüman olarak biliniyor.
Kazadan ağır yaralı olarak kurtulanlar aracın sağ önünde oturuyorlar ve açılan hava yastığı sayesinde sağ kalıyorlar. Üç isimliler. İsimlerin baş harfleri alfabede geriye doğru gidiyor. Trevor Rees Jones ile Sedat Edip Bucak.
T.R.Jones özel koruma, S.Edip Bucak ise o dönemde emrinde 2000 dolayında korucu olan bir nevi korucu başı.
Diana'nın bulunduğu aracı kullanan Henry Paul aynı zamanda Ritz Otelin arka kısım güvenliğinden sorumlu görevli. Mercedes'i süren Hüseyin Kocadağ ise aynı zamanda halkın güvenliğinden sorumlu devletin görevlisi.
Tartışma konusu; Susurluk kazasından sonra İtalyanca bir terim olan mafya olgusu tartışılıyor, yıpranan taraf ise devlet,
Paris'teki kazadan sonra yine İtalyanca bir terim olan paparazzicilik anlayışı tartışılıyor, yıpranan taraf ise kraliyet.
Kazalar üzerinden yıllar geçmesine rağmen iki ülkede de tartışmalar hala devam etmekte ve daha da devam edeceğe benziyor.
Kazanın mevki; İçerisinden Susurluk Çayı'nın geçtiği Susurluk ilçesi. İçerisinden Sen Nehri'nin geçtiği Paris
En son buluşulan
yer; Bizdekiler Kuşadası Onura Otelden ayrılıyorlar. Paris'tekiler ise Sardunya Adası'ndan Paris'teki Ritz Otel'e ve oradan ölümüne ayrılış..
Aracı takip
Edenler; Bizdekileri korumalar takip ediyor. Onları paparazziler takip ediyor.
İddialar; Araçtaki bazı silahlar ve onlara ait susturucular ile çanta kayıp, Diana'ya hediye edilen mücevherler kayıp.
Kaza sonrası
komplo teorileri; Diana'nın Müslüman bir Arap'la evlenmesini istemeyen İngiliz Gizli Servisinin komplosu olabilir denildi.
Susurluk, ülkedeki kirli ilişkilerin ortaya çıkmasını isteyen gizli güç odaklarının veya gizli servislerin komplosu olabilir denildi.
Kazada ölen kadınlar nikahsız beraber olduğu bir erkekle aynı araçta, arka kısımda ve yanyana oturuyorlar. Diana eşinden resmen boşanmış, Gonca Us ise kazadan 2 ay önce eşinden boşanmak için müracaat etmiş.
Kazadan kurtulanlardan; Sedat Edip Bucak kazadan 17 gün sonra ifadesinde 'kaza ile ilgili bir şey hatırlamadığını' söyledi.
Trevor Rees Jones kazadan 20 gün sonra ifadesinde, 'kaza ile ilgili bir şey hatırlamadığını' söyledi.
Sen nehri Manş Denizi'ne,
Susurluk çayı Marmara Denizi'ne dökülüyor.
Manş Denizi Dover Boğazı ile Kuzey Denizi'ne açıldığı gibi,
Marmara Denizi İstanbul Boğazı ile Karadeniz'e de açılmaktadır.
0 commentaires:
Post a Comment