بطل فلم وادي الدئاب

Friday, June 28, 2013

Albay’ın başbakan koltuğu hevesi


12 Eylül darbesinde ona Başbakanlık düşmüştü.
Demirel’in koltuğuna önce kendi oturdu.
Sonra sırasıyla heves almak için hepsi oturmuş.
Kanal a televizyonunda Gazeteci Ömer Şahin’in hazırlayıp sunduğu Görüş Farkı programında 12 Eylül darbesinin sır perdelerinden bir tanesi daha aydınlandı.
Uçak kazasında vefat eden Jandarma eski Genel Komutanı Eşref Bitlis Paşa’nın talimatıyla, ihtilalden iki gün önce bir bölük komutanı Başbakanlık ve bakanlıkları teftiş için görevlendirilmiş.
Görevlendirilen bölük komutanı Şemdin Sakık’ı yakalayan emekli Albay Mithat Işık.
12 Eylül günü Başbakanlığa giden Işık, makam odasına giriyor ve bir gün önce Demirel’in oturduğu koltuğa oturuyor.
Daha sonra hevesini alması için yanındaki Onbaşı’yı da Başbakanlık koltuğuna oturtuyor.
Görüş Farkı programına katılan Mithat Işık, darbe yapılacağının 11 Eylül günü saat 19.30’da kendilerine haber verildiğini söyledi.
12 Eylül günü saat 11.00’de emrindeki askerlerle birlikte iki gün önce gizlice teftiş ettiği Başbakanlığa gittiğini söyleyen Işık, o gün yaşananları Kanal a ekranlarında şöyle anlattı: “12 Eylül’de başbakanlığı devralan bendim.
Orada yaşlı bir adam vardı.
“Komutanım hoş geldiniz; ‘60 ihtilalinde de ben buradaydım” dedi.
Hoş bulduk dedim.
Neresi başbakanın odası dedim.
Gösterdi bana.
12 Eylül’de Başbakan’ın koltuğunda ilk oturan ben oldum.
5 dakika orada oturdum.
Yanımda Mehmetçik vardı; onbaşı.
Onu oturttum koltuğa.
Sonra onu kaldırttım başçavuşum vardı onu da oturdum.
Herkes hevesini alsın istedim”.
Share:

0 commentaires:

Post a Comment

Popular Posts

ما هو افضل مسلسل لسنة 2020 ؟
مسلسل الهندي مملكة الحب
مسلسل تركي الحفرة
مسلسل وادي الذئاب
Created with Quiz Maker

Blog Archive

Pages

Theme Support