Zülfü Livaneli'nin "Mutluluk" romanından aynı adla beyazperdeye uyarlanan filmin galası, önceki gün Kanyon Alışveriş Merkezi Cinebonus Sinemaları'nda yapıldı.



Talat Bulut, Özgü Namal ve Murat Han'ın başrolleri paylaştığı filmin galasına katılan Zülfü Livaneli, "Türkiye'nin farklı yüzlerini ele alan, gelenekle modernlik arasındaki süregiden çatışmayı işleyen bir anlatı bu... Kitaptaki karakterleri filmde gördüm ve bu yüzden çok mutluyum. Abdullah Oğuz hikayeyi çok güzel anlatmış ve aktarmış" dedi.

17 yaşındaki Meryem'in, perişan ve baygın halde, bir göl kenarında bulunmasıyla başlayan film, Doğu'da bir köyde yaşayan ailesi kızlarının bir namussuzluk yaptığını düşünerek töre gereği öldürülmesine karar verilmesi sonucu gelişen ilişkileri konu alıyor. Birçok ünlü simanın katıldığı galada yapımcı Abdullah Oğuz, "Zülfü Livaneli'nin kitabını okurken adeta filmi izler gibiydim. Bence çok önemli bir senaryoydu. Fazla söze ne hacet, bize de filmi yapmak düştü. İyi bir film çektik diye düşünüyoruz. Biz elimizden geleni yaptık, bundan sorsası seyirciye kalmış" dedi. Zülfü Livaneli ise, "Mutluluk herşeyden önce bir bireysel gelişim öyküsü. Aynı zamanda en temel temalarından biri kültürel farklılık olan bir roman. Türkiye'nin farklı yüzlerini ele alan, gelenekle modernlik arasındaki süregiden çatışmayı işleyen bir anlatı. Kitaptaki karakterleri filmde gördüm ve
bu yüzden çok mutluyum. Özgü Namal'ın gözlerinde Meryem'i, Murat Han'da Cemal'i, Talat Bulut'ta İrfan'ı gördüm ve bu yüzden çok mutluyum. Abdullah oğuz çok güzel anlatmış ve aktarmış" diye konuştu.



Livaneli, "Daha önce 'Arafat'ta Bir Çocuk' isimli hikayem İsveç ve Alman iki ayrı kanalı film yapmıştı. Onları beğenmemiştim. Türk Sineması'ndaki gelişmeler önemli tabi ki. Türkiye sanat alanındaki birçok atak gibi sinemada da büyük bir atak içinde. Sinema dili olgunlaşıyor, teknolojik imkanlar kullanılıyor. Yönetmen çok güzel bir oyuncu seçimi yapmış. Oyuncular müthiş performans sergilemiş. Benim yarattığım o 'Cemal'de Murat muazzam bir oyunculuk sergilemiş. tahmin ediyorum, bu sene herkes Murat'tan konuşacak" dedi.

"Mutluluk" filminde oynadığı için onur duyduğunu belirten Özgü Namal, "Benim için çok önemli bir film. Hem Zülfü Abi, hem de bir romanın sinemaya uyarlanmış olmasından dolayı. Çok heyecanlıyım. Bu yıl Türk Sineması'nda birçok film çekildi. Onun için beni galalarda görüyorsunuz. BU bana özgü olan bir şey değil. Bir sürü film çekildi ve bende nasibi aldım işte. Güzel rollerde oynadım. Bu son galamdı" şeklinde konuştu. Filmi topluma bir mesaj verme kaygısı ile çekmediklerini söyleyen Namal, "Film daha çok bir özgürlük, yolculuk hikayesi. Üç insanın yolunun kesiştiği, bir kaderine karşı gelme hikayesi diyebiliriz filmi çin. Bir töreden yola çıkıyoruz ama tam anlamıyla töreyi anlatmıyoruz. Ama tabi ki 2007 yılında hala böyle şeylerle savaşıyor olmak çok can sıkıcı" dedi.