بطل فلم وادي الدئاب

Wednesday, March 5, 2014

عکس های زهیر یاری در فیلم میلیاردر.+بیوگرافی 2014


عکسهای زهیر یاری بازیگر




زهير در نقشي متفاوت



زهير ياري بازيگر سريال تلويزيوني «ميلياردر» مي گويد : دوست داشتم با تجربه‌ام در تئاتر موقعيت‌هايي را براي بيننده ايجاد كنم كه او را به خنده واداردم نه با تكيه‌كلام خاص .



مخاطبان تلويزيون زهير ياري را بيشتر در نقش‌هاي تاريخي و جدي مي‌شناسند اما او اين روزها با نقش بهمن در سريال تلويزيوني «ميلياردر» ميان مردم معروف شده است. ياري در اين سريال ايفاگر نقشي طنز است. خبرگزاري جام جم با او به گفت‌وگو كرده است كه مي خوانيد.

ما در تلويزيون شما را بيشتر در نقش‌هاي تاريخي و جدي ديده‌ايم، چطور شد تغيير رويه داديد و بازي در يك نقش طنز را پذيرفتيد؟

درست است، من بيشتر نقش‌هاي تاريخي و جدي بازي كرده‌ام، اما علاقه‌مند ايفاي نقش‌هاي مختلف در گونه‌هاي متنوع هستم. مسلما بازيگر دوست دارد نقش‌هاي مختلف را تجربه كند و ايفاي يك نقش ثابت برايش جذابيتي ندارد. گرچه اين علاقه‌مندي در من وجود داشت اما بيشتر نقش‌هاي پيشنهادي تاريخي و جدي بود. ايفاي نقش‌هاي تاريخي دشواري‌هاي خود را دارد. البته در فيلم‌هاي سينمايي زخم شانه حوا و گزارش يك جشن نقش‌هاي متفاوتي بازي كردم، اما متاسفانه اين دو فيلم خيلي ديده نشد. اما در تئاتر نقش‌هاي طنز بازي كرده‌ام كه مي‌توانم به نمايش‌هاي شكار روباه به كارگرداني علي رفيعي و عشق من به كارگرداني حامد بهداد اشاره كنم. اما در تلويزيون هيچ وقت نقش طنز به من پيشنهاد نشده بود. تا اين‌كه عليرضا اميني اجراي يك نقش طنز در سريال ميلياردر را به من پيشنهاد داد. وقتي با نقش‌ام در اين سريال آشنا شدم، احساس كردم متن انسجام لازم را دارد و شوخي‌هاي آن حساب شده و مناسب است. خدا را شكر كردم كه بالاخره يك كار طنز خوب توليد مي‌شود و شرايط بازي من هم در آن فراهم شده است.

به نظر مي‌آيد از اين به بعد بيشتر نقش‌هاي طنز به شما پيشنهاد شود، چرا كه در اين مجموعه خوب ظاهر شديد.

راستش وقتي بازي در اين سريال را پذيرفتم، بيم داشتم مبادا بعد از ديده شدن اين نقش، پيشنهادات به سمت نقش‌هاي طنز برود و ديگر خبري از نقش‌هاي تاريخي و جدي نباشد! متاسفانه اين مشكل در سينما و تلويزيون ما وجود دارد كه وقتي بازيگري در يك گونه، خوب ظاهر مي‌شود بقيه پيشنهادهايي كه به او مي‌شود در همين راستا خواهد بود. به قول معروف كارگردانان معمولا بازيگران را براساس نقش‌هايي كه قبلا مشابه آن را بازي كرده‌اند، انتخاب مي‌كنند و از تخيل‌شان كمك نمي‌گيرند كه آيا اين بازيگر مي‌تواند در گونه ديگري هم موفق باشد يا خير. البته عليرضا اميني اين خطر را كرد و نتيجه هم گرفت.

با توجه به اين‌كه تجربه بازي در نقش طنز را در تئاتر داشتيد براي ايفاي نقش بهمن در سريال ميلياردر از تجربيات خود بيشتر كمك گرفتيد يا كارگردان شما را هدايت كرد؟

براي بازي در سريال ميلياردر از تخيل خودم، كارگردان و نشاني كه در فيلمنامه براي اين شخصيت وجود داشت بهره بردم، اما خودم سعي كردم اين شخصيت را به گونه‌اي بازي كنم تا براي مخاطب قابل باور و شيرين باشد. كارگردان هم خيلي تشويقم مي‌كرد و من هم ايده‌هايم را براي هر سكانسي كه بازي داشتم، ارائه مي‌كردم.

معمولا بازيگران علاقه‌مندند در آثار نمايشي طنز از تكيه‌كلام استفاده كنند، آيا شما به اين كار علاقه‌منديد؟

بيشتر علاقه‌مند بودم براي نقش‌‌ام رفتارهايي را انتخاب كنم تا به باورپذيري نقش كمك كند. به قول معروف رفتار سازنده اين شخصيت را شكل بدهد و نه تكيه‌كلام خاص را. دوست داشتم با موقعيت‌هايي كه به وجود مي‌آورم، بيننده را به خنده وادارم نه با تكيه‌كلام.

نگران نبوديد ممكن است مخاطب اين نوع بازي را از شما نپسندد؟

نه، نگران نبودم. به خاطر تجربه‌اي كه در تئاتر داشتم، خيالم راحت بود كه مخاطب مي‌تواند با نقش بهمن ارتباط برقرار كند. در واقع تجربه تئاتري‌ام به من خيلي كمك كرد. اميدوارم اين نقش مورد استقبال مردم هم قرار بگيرد.

عليرضا اميني به شما اين فرصت را مي‌داد تا بتوانيد آن طور كه مي‌خواهيد اين نقش را بازي كنيد؟

بله، او كارگردان خوش ذوقي است و طنز را مي‌شناسد و دنبال طنز خلاقه است. در جلسه اول كه با يكديگر صحبت كرديم به او گفتم مجال و فرصت را در اختيار من بگذاريد تا بتوانم اين نقش را بخوبي ايفا كنم و پازل‌هاي نقش‌ام را بجا بچينم. همچنين مرتب با زامياد سعدونديان كه بازنويسي فيلمنامه را بر عهده داشت، صحبت مي‌كردم و ايده‌هايم را براي اين شخصيت مي‌‌گفتم. به عنوان مثال از او مي‌خواستم موقعيت شوخي را براي من با برادرم تيرداد (نيما شاهرخ‌شاهي) در قصه فراهم كند يا با پدرم شوخي‌هاي خاصي داشته باشم. او هم اين تلفيق را انجام مي‌داد.
عکسهای زهیر یاری بازیگر
عکسهای زهیر یاری بازیگر
عکسهای زهیر یاری بازیگر
Share:

0 commentaires:

Post a Comment

Popular Posts

ما هو افضل مسلسل لسنة 2020 ؟
مسلسل الهندي مملكة الحب
مسلسل تركي الحفرة
مسلسل وادي الذئاب
Created with Quiz Maker

Blog Archive

Pages

Theme Support