بطل فلم وادي الدئاب

Saturday, January 18, 2014

OSCAR TÖRENİ Kırmızı Halı..2014

Bir ara NTV 'ye bakıp Arzu Kaprol ve Zeynep Yapar 'ın yorumlarını izledim. Arzu Kaprol 'un çalışmalarını da naifliğini de seviyorum. Çok zarif bir kadın. Kendi tasarımı olan püsküllü ceketini püskül püskül saçları yerine hafif topladığı bir modelle giymesini arzu ederdim. Ve ne yazık ki ekran ışığı yok. Fazla sönük buldum. Ya da Zeynep Yapar fazla baskın olduğundan mıdır bilemeyeceğim ama ikili olarak akıcı bir uyumları yoktu. Markalar yanlış telaffuz edildi, eksik söylendi, yıllar karıştı, elbiseler şaştı, Alexander McQueen 'im diye bas bas bağıran Amanda Seyfried 'in elbisesi nasıl olduysa Oscar de la Renta oluverdi falan filan yani fena değillerdi ama en azından olası bir Dilek Hanif faciasından çok daha iyi oldukları da su götürmez :) 

Bu sene kırmızı halı straples elbiselerin geçidine sahne oldu. Ara renklerin ağırlıkta olduğu yumuşak tonlar ve metalik dokular çoğunluktaydı. Elie Saab, Marchesa, Zuhair Murad gibi kırmızı halının efendileri taçlarını Dior Couture, Armani Privé, Valentino ve Prada 'ya teslim etmiş. Afilli bir Tom Ford ya da Givenchy ve Lanvin görememek tuhafıma gitti. Belki de bu değişim yüzünden gece boyunca beni heyecanlandıran şıklık sayısı çok azdı. 

En beğendiklerime gelirsek ;












Kanımın akışını hızlandıran Dior Couture elbisesiyle Jennifer Lawrence oldu. Herkesin beğenmesini beklemiyorum çünkü yoruma epey açık bir seçim. Gerek kumaşın dokusu, rengi ve kesimi hepsi bir arada epey fazla gibi. Hatta yer yer gelinliğe benzetenler de oldu. Doğrudur. Ama kırmızı halıda görkemli bir görünüm bekleyen bendenizler için bu seçim tam da yerinde olmuş derim. Dior defilesini seyrettiğimde bu elbiseyi görür görmez Oscar 'da giyileceğini tahmin etmiştim. Teatral havasıyla o denli ben Oscar için tasarlandım diye bağırıyordu. Tüm espri eteğin kabarık ve kat kat kesiminde. Bu kadar gösterişli kesime sahip olmasına rağmen kendi içinde çok zarif bir havaya da sahip. Kaba diyemezsiniz, pofuduk hiç değil. Eteğin şaşasını bel ve göğüs kısmının sade kesimiyle dengelemiş. İlk kez bu kızı beğenmeme vesile olduğu için Dior Couture 'ü tebrik ederim :) Kolyesini değişik kullanması, saçlarının rahat ama zarif topuzu, kusursuz makyajıyla Jennifer Lawrence kırmızı halının en çarpıcı şıklığına sahipti.







Açıkçası Jessica Chastain 'i görür görmez beğenmedim. Alev kızılı saçlarının rengine yakın bakır tonlarındaki Armani Privé 'si ile ilk bakışta soluk gelmişti. Ama yakın çekimlerde ve değişik açıdan çekilen karelerde elbisesini yakıştırdım. Elbise vücuduna iyi oturmuş. Her ne kadar kusursuz hatlara sahip olmasa da korseyle işi iyi kotarmış. Straplez kesim yakışmış. Dikkatli incelendiğinde elbisedeki işçiliğe hayran kalmamak imkansız. Elbisenin rengi bir tık kırmızıya kaçsaymış Jessica Rabbit 'e benzeyebilirmiş tam sınırda kalmış :) Saçları, makyajı ve mücevherleri kusursuz güzellikte. 









Charlize 'e olan aşkımı beni tanıyanlar bilir. Benim için tüm kadınlar bir yana Charlize Theron bir yanadır. Ama hissettiklerimi düşüncelerimi paylaşmazsam olmaz. Charlize kalınlaşmış arkadaşlar. Kilo almış diyemem ama ekranda ciddi ciddi güreşçiler gibi görünüyordu. Omuzlar, bel ve özellikle boynunun kalınlığı kısacık saçlarıyla daha da ortaya çıkmış. Bu Charlize en beğendiğim Charlize olmasa da giydiği Dior Couture ile yine harika görünmüş ya Charlize olmanın farkı işte. Makyaj ve aksesuarlar her zaman ki gibi 10 numara.







Gecenin tartışmaya bile açık olmayan en net şıklığı Naomi Watts 'dan geliyor. Armani Privé elbisenin hem dokusunu hem pırıltısını hem de sıradışı yaka kesimini fevkaladenin fevkinde taşımış. Muhteşem ve kusursuz bir görüntü. Salaş ama zarif topuzu ve makyajıyla herşeyi dört dörtlük !






Amanda Seyfired 'in ilk bakışta silik bir gri gibi görünen aslında leylak renkli Alexander McQueen elbisenin kesimi çok yakışmış. Ağır işçiliği nefis bir dengede taşımayı başarmış. Hiçbir şey sırıtmamış. Küpeleri harika. Makyajı ve doğal topuzu o kadar güzel ki tek kelimeyle kusursuz diyorum.



Halle Berry Altın Küre 'deki faciadan sonra karizmayı düzeltmek için güzel bir seçim yapmış. Versace elbisenin rengi, keskin omuz kesimleri ve kupu tam ona göre. Kısacık saçlarıyla birlikte elbisesinin içinde harika görünüyor.



George Clooney in sevgilisi Stacy Keiber 'ı da çok beğendim. Her ne kadar kırmızı halıda starlardan daha fazla ilgi çekmesine uyuz olsam da hatun bu gibi ortamlarda giyinmeyi biliyor yapacak birşey yok. Naeem Khan elbise müthiş yakışmış. Zaten nefis bir vücudu var buna bir de doğru seçimler yaptınız mı ortaya böylesine güzel görüntüler çıkarmak işten bile değil. Saç modelini beğendim. Duruşu, gülümsemesi herşey harika görünüyor. 

En beğendiklerim bu 7 isim oldu. Bu kadarcık sayıdan bile gecenin şıklık anlamında ne kadar sönük geçtiği ortada. En 'den Orta Şeker 'lere geçersek ;


Sally Field 'dan beklemediğim bir seçim geldi. Bir Valentino hele hele bir Valentino kırmızısı giymesini beklemezdim. Çok yakıştırdım diyemem ama bu yaş aralığına göre hoş, dikkat çekici ve zarif bir örnek sunduğu da ortada. 




Bir diğer Valentino seçen ise Jennifer Aniston. Kendisini o kadar straples kesim kokteyl elbiselerle bağdaştırıyorum ki etek maksi olunca kıyafetini yadırgamadım değil. Kötü diyemem ama harika kusursuz da diyemiyorum. Şiddetle bir olmamışlık var ama ne bulamıyorum ve bunu size bırakıyorum :)



Adele 'in zor vücut yapısı yüzünden her elbiseyi giyemediği sır değil. En son bir Valentino giyeyim dedi kadıncağız perdeden tutun abajura kadar mevcut tüm kumaş baskılı nesnelere benzetildi. O yüzden uslu uslu giymesi gerektiği kesimlere dönmesi iyi olmuş. Siyah yine kurtarıcılığını göstermiş. Üst bölgedeki fazlalıkları da  ustalıkla kapatmış iyi olmuş. Bin kere söylediğim gibi herkes 0 beden olmak zorunda değil ama herkes hem kendi sağlığı hem de bakanların göz sağlığı için modanın matematik denklemini bilmek zorunda. Bu açıdan Adele Jenny Packham elbisesiyle doğru bir seçim yapmıştır. Saç modeli ve makyajını da kendisine çok yakıştırıyorum. Ve bir ara kaybolan Adele 'e tekrar hoşgeldin diyorum :)

Ve geldik büyük hayalkırıklıklarıma !









En büyük hayal kırıklığım Anne Hathaway 'e ait. Son dakikaya kadar Valentino giyeceği söyleniyordu ama birden bire Prada elbisesiyle beliriverdi. Oscar alması neredeyse garanti gözüyle bakılan birinden fazlasıyla sönük bir seçim. Kumaş zaten iki oturuşta buruş buruş olmuştur. Daha gözalıcı bir renk seçmesini dilerdim. Elbisenin ön kısmı ayrı arka kısmı ayrı tellerde. Yine Audrey Hepburn 'ü referans olarak aldığını düşünüyorum. Çok onluk bir hava bir tını algılıyorum. Bu kadar düşünülmüş edilmiş ama büyük bir eksiklik ve olmamışlıkta ortada. Sevmedim sevemedim napayiiim bilemediim :) Elbisenin dışında yüzüne müthiş yakıştırdığım saç modeli, makyajı, bilekten bağlı stilettoları ve Tiffany&Co. gerdanlığı kusursuz güzellikte !



Amy Adams 'ın Oscar de la Renta elbisesini görür görmez beynimde yanan ampülün içinde sadece tek bir kare vardı. Penelope Cruz 'un 2007 senesi Oscar 'larında giydiği Versace Atelier 'si. Arzu Kaprol ve Zeynep Yapar geçen seneki Penelope Cruz dediler ama bu elbiseyi mi kastettiler bilemiyorum. Bu kadar büyük bir zaman hatası yapmaları kabul edilemez demezsem de olmaz :) Amy Adams 'a dönersek model ve işçilik çok tanıdık, renk çok sönük. Kırmızı halıda hiçbir esprisi olmayan hatta ciddi ciddi demode bir model seçerek sınıfta kalmıştır. 


Nicole Kidman L'Wren Scott 'tan vazgeçmiyor. Aslında elbisenin metalik dozunu ve siyahlığını sevdim. Ama saçları o kadar kötü görünüyor ki ne giyerse giysin beğenmem imkansız. Galiba daha uzun yıllar ah Nicole vah Nicole demeye devam edeceğim :(





Jennifer Garner 'ın kendisi için özel dikilen Gucci 'sini çok sevdim. Rengin ağırlığını güzel taşımış. Zengin fırfır detaylar harika görünüyor. Bunlara bir de 2,5 milyon dolarlık muhteşem Neil Lane gerdanlığını ekleyince tam baştan aşağı herşey çok zarif diyecektim kiiiii etek boyunun kısalığından ayak parmaklarını görünce kelimelerimi yutuverdim :(




Kırmızı halıda kimdi hatırlamıyorum biriyle röportaj yapılırken arka planda bir kadının durmadan sallanarak fotoğrafçılara poz vermesi dikkatimi çekmişti. Ama öyle böyle sallanma değil ciddi ciddi hatun yaylana yaylana poz veriyordu. Hatta manyağa bak ya ne abuklar var dememe kalmadan bir de ne göreyim yaylı hatun Kristen Stewart 'mış :) Reem Acra 'nın feriştahını giyse o sahneyi gördüm ya bitmiştir benim için :)


Reese Witherspoon için straplesin moda olmasına gerek yok eminim geceliği bile straplestir. O kadar sıradan o kadar bilindik ki hani konu bile etmesem olur hiiiç rahatsız olmam. Bir de Louis Vuitton Oscar sevdasından artık vazgeçsin. Kim giyse olmuyor olamıyor işte daha neyin ısrarı ki bu :)


Sosyetemin en favorisi sıkı sıkı kat çıkmış topuzdan yaptıran birtek Salma Hayek. O kadar zarif modellerden sonra nasıl gözü tırmalıyor değil mi :( Hem de kırk yılda bir kendisini şık gösteren Alexander McQueen elbise giymişken oldu mu şimdi böyle bir hata :(




Heidi Klum bu sefer neresini açacak derken görüyoruz ki karnına kadar inmiş memelerinde karar kılmış. Tamam anlıyorum annesin cırt pırt doğuruyorsun ama haddini bilmek deyimini de bilmez misin be kadın ?! Kadın beni ciddi ciddi Julien McDonald markasından soğuttu !



Ama gecenin en unutulmaz memeleri hiç kuşkusuz hepimizi görüntü çöplüğüyle rahatsız eden Brandi Glanville olmuştur. Hatunun demek ki memeler silikon. Yoksa hangi Allah vergisi memeler bu Çin işkencesine katlanabilirdi ki :) Off acilen bu kadını hafızamdan silmek istiyorum !!


Catherine Zeta Jones Zuhair Murad 'ın altın renkli elbisesiyle Çırağan Saray 'da düzenlenen klasik Türk düğünlerinden birine gider gibi. Aha parmağımı tükürükleyip masaya yazıyorum bu elbiseyi bu yaz mutlaka bir düğünümüzde göreceğiz. Pelin demişti dersiniz :)


Karry Washington 'ın Miu Miu elbisesinin mercan rengini sevdim sevmesine ama bu renkle bir arada taş tuş işlerini yakıştırmıyorum. Model ne olursa olsun açık pastel tonlarla taşlar payetler bir araya geldiğinde mutlaka bir basitlik bir avamlık oluyor görünümde.. 


Olivia Munn 'dan şaşırtan bir seçim. Marchesa elbisesi hem tarzına fazla ağır kaçmış hem de işçiliğin fazla oluşuyla boyunu iyice kısaltmış. Kadın çamaşır makinasında uzun programdan sonra düdüğe dönen kazak gibi çekmiş ufacık kalmış. 

Zoe Saldana 'ya son zamanlarda birşeyler oldu. O eskinin her daim şık ve zarif Zoe 'sunun yerinde artık yeller esiyor. Dün gece Alexis Mabille kıyafetiyle yine rüküşler arasındaydı.

Ve bir kırmızı halı postunun daha sonuna geldik. Gördüğünüz gibi rüküşlerim beğenmediklerim beğendiklerimin neredeyse 2-3 katı. Bakalım kimler benimle aynı fikirde ya da bambaşka "en" ler listesine sahip ? Böyle postların yorumlarını da okumak çok keyifli oluyor
Share:

0 commentaires:

Post a Comment

Popular Posts

ما هو افضل مسلسل لسنة 2020 ؟
مسلسل الهندي مملكة الحب
مسلسل تركي الحفرة
مسلسل وادي الذئاب
Created with Quiz Maker

Blog Archive

Pages

Theme Support