بطل فلم وادي الدئاب

Tuesday, July 9, 2013

Polat ihtiyarların başı olur mu? Necati abi İsterse Polat'ı Öldürürüz Ama...




Bugün Türkiye’de “Polat Alemdar” fenomeni var. Onunla tanışalı yaklaşık on yıl oldu. Ve Polat, geçen zaman içinde bizimle birlikte olgunlaşmaya başladı. Biz de yayına girdiği saat diliminde reyting rekorları kıran dizinin kahramanı Polat’ı önümüzdeki günlerde ne gibi maceraların beklediğini öğrenmek için PANA Film’in Nişantaşı’ndaki merkezine gittik. 
Dizinin iki senaristi Bahadır Özdener ve Cüneyt Aysan’a Polat Alemdar’ı ve ihtiyarları sorduk. İkisi de sorulara içtenlikle cevap verdi. Aysan-Özdener ikilisi Polat’ın can güvenliği ile ilgili yüreklere su serpiyor: “Daha İhtiyarlar’ın başına geçececek.” Ancak yine de son kararı Polat’ı canlandıran Necati Şaşmaz’a bırakıyorlar...
“İhtiyarlar” konusu neden bu kadar tuttu?
Cüneyt Aysan: Bir tarih bilinci var. Öyle veya böyle. Kökenlerle ilgili konuyu seviyoruz. Destanlarla büyüdük. Bilmeyen insanlara da o cazip geliyor. Bir de hiçbir bağlantısının olmaması, çok güçlü olması, iki bin yıldır nüfuz edilememesi, yönlendirilememesi, içine sokulamaması çok önemli bir şey. O gizem çok önemli. İki bin yıldır nüfuz edilemeyen bir yapı var. Şu anki algı ne? Dünyanın her yerinde büyük devletler her şeye müdahale edilebiliyor, her şeye sızabiliyorlar ve bir Türk yapısına, sızamamaları çok cazip geliyor. Türklerin çok büyük teşkilatlanmaları oldu. Nizam-ı alem diye bir şey var yani. Bunu yapmak için de çok büyük bir organizasyon lazım. Ve bu organizasyonun da büyük bir akılla oluşturulması lazım. Şimdi bizim devlet aklı diye dediğimiz olay o. Türklerin en büyük özelliği o. Akıl ve bu aklı yayacak ve bu aklı insanlara dizayn edecek teşkilat lazım. İhtiyarların en büyük gücü o.
Peki bu ihtiyarlar bekardır, evlenmezler, özel seçilmiştir gibi şeyleri dramatik unsur olsun diye mi koyuyorsunuz yoksa onun bir temeli var mı?
C. A.: Dramatik unsur olarak koyuyorsun. Özel aile şeyi var. Yani bu komplo teorilerinden. Biz biraz da komplo teorileriyle uğraştığımız için. İşte Kayıboyu’nun o özel, on iki boydan bazı boyların özel seçilmiş olduğu. Bu Metehan’ın, Bilge Kağan’ın... Ben bizim geldiğimiz Orta Asya’ya Peygamber indiğine inanıyorum. Ve o Peygamberin ailesi nasıl şu anki bizim Hazreti Muhammed’in (sas) soyu kutsalsa ben orada o şeyi görüyorum. Aynı şeyin orada da olduğuna inanıyorum. Çünkü Evlad-ı Resul nasıl bizde çok özeldir, çok kutsaldır. Aynı şekilde Türkler seyyid ve şeriflere çok büyük hürmet gösterirler. Türklerde Evlad-ı Resul sevgisi, Ehl-i Beyt sevgisi çok farklı. Ben aynı olayın orada da olduğuna inanıyorum. O soy dediğimiz şey, oraya inmiş peygamberlerin soyu gibi, belki ben kendim öyle olmasını arzu ediyorum.
Genetik kodların devam ettiğini mi söylüyorsunuz?
C. A.: Tabii. Çünkü onlar özel aileler. Yani Peygamber özel seçilmiş bir insan ve onun sulbü ayette de var yani. Onu sevenleri ben seveceğim, onlara izzet, ihtiram gösteriliyor. İhtiyarların o soydan gelmesini ona bağlıyorum. Yani Türklerin Peygamber sevgisi ve Peygamber ailelerine olan hürmeti, ihtiramı olarak düşünüyorum. Sadece o değil, Türkler değil, o ihtiyar heyetinde Kürt var. Ama o da yine seçilmiş. Bu defa da şeyden seçilmiş, Müslümanlık tarafından seçilenler var. Sadece Türk kanı olarak değil Müslüman kanı da geliyor. Yani biz onları daha açmadık, Kürt’ü var içinde, Arnavut’u var içinde. Onları daha açmadık. Yani Kurtlar Vadisi’nin kendi seyri, tipik bir Türk mitolojisinin devamı gibi.
C. A.: Adaletsizlik var, hukuksuzluk var, büyük zulüm var. Bizim Türk kavminin en büyük özelliği bunlara çözüm getirecek evrensel bir proje üretiyor. Bu niye var bunu da bilmiyorum. Bu genlerle ilgili bir şey. Bulunduğumuz her yerde bunu sağlamak. Okuyoruz hepimiz de, mefkure dediğimiz şey var yani, çocukluğumuzdan beri bize öğretilen bir şey var. Seyirci diziyi ‘umutsuzlukla’ da seyreder.
Peki biri size beş sene önce deseydi ki ‘bahsettiğiniz ideali Memati’siz anlatacaksınız’ mümkün müydü?
C. A.: Kurtlar Vadisi’nin iki temel özelliği senaryosunun başarı gösterdiği iki önemli özellik: Karakter ve konsept çıkarması. Ve bunları da çok etkili ve inandırıcı bir üslupla yapar. Başından beri de Kurtlar Vadisi’nde karakterler eğlendiriyorsa seyirciyi, dinamik tutan unsur da konseptidir.
Birçok güçlü ülke ile savaşabilecek bir güç insanlara güven mi aşıladı?
C. A.: Bizim işte en büyük mücadelemiz de oydu. Bu soğuk savaş konseptinin kalıntıları. İşte ‘bunlar yenilmez’, ‘bunlarla mücadele etmek olmaz’, o zaman bizim inancımıza ters yani.
Bahadır Özdener: Türkleri esir almak istiyorsanız, Türkleri, Kürtleri, Farslıları hatta Rusları, Bulgarları esir almak istiyorsanız, onları ne kadar akılsız olduklarına, ne kadar beceriksiz, ne kadar çapsız, ne kadar hayallerinin olmadığına, ne kadar kendi içlerindeki aslında iyi insan profilinin; çünkü iyi insan kendisini yargılar ve sorgular, becerilerine değil beceremediği şeylere bakar, bunların aşısını verirsiniz. Kurtlar Vadisi, başlı başına bir özgüven unsurudur. Dolayısıyla seyirci diziyi sıkılmadan, umutla ve umutsuzlukla seyreder.
Umutsuzluk?
B. Ö.: Umutsuzlukla kastettiğim şu, on yıldır bu dizi bitecek endişesi vardır. Bu sene son. Yok artık eski tadı vermiyor. On yıldır. Bakın, Çakır 44. bölümde öldü. 2004 yılının bir nisanında. Dokuz yıl önce. En benim eğlendiğim konulardan bir tanesi, ‘Çakır öldü ben diziyi seyretmiyorum’ diyenler.
Polat aşkı ve adaleti temsil ediyor Şimdi gelelim asıl kritik soruya, “Kurtlar Vadisi Polat’sız olur mu?”
C. A.: Polat’sız da olur. Ama gelinen nokta o. Ama Polat’ın yerine bir şey vermek vaadiyle. Polat veliaht sunmak vaadiyle bunu yapabilir. B. Ö.: Yani o Memati’nin ismi ölüm ya. Maalesef şarklı toplumlarda, doğulu toplumlarda tırnak içerisinde bir ölüm severlik vardır. Ve Kurtlar Vadisi’nin bayrak açtığı şeyler birinci bölümden itibaren budur. ‘Ölüm, ölüm dediğin nedir ki gülüm? Ben senin için yaşamayı göze almışım.’ diye bir mottosu vardır. Ve bunun da en somut simgelerinden bir tanesi, adı ölüm olan ve yaşamayı seven bir karakterdir. Ama maalesef medyamız Memati’yi öldürmeyi seven adam olarak lanse eder. Hayır. Memati yaşamayı seven, hayatın içerisinde bir adam olduğu için adı ölümdür. Karakterlerle çok büyük kitleleri dinamik tutabilirsiniz, ama bunun üstüne ya da yanına çıkabilme cesaretini göstermiştir. Çünkü senaristler cesur doğar, muhafazakârlaşır. Çünkü kitlelerin esiri olursunuz. Sizi bir çırpıda bir perşembede 40 milyon insan seyrediyorsa 39 milyon sizi kesmeyebilir. B. Ö.: Çok basit bir şey var, sizi kırk milyon seyrediyorken şimdi 200 milyon seyrediyor. Dünya artık yekpare. Çin’deki bir Türk bu diziyi seyrediyor.
C. A.: 38 ülke miydi?
B. Ö.: Avustralya’daki Türk de, Arap da, Kürt de, Bulgar da bu diziyi seyrediyor. Çünkü artık teknoloji o kadar muazzam bir şey ki neredeyse o alt yazısını kendi koyuyor, kendi seyrediyor.
C. A.: Şimdi Türk milleti iki şeyden vazgeçemiyor. Biri adalet, hukuksuzluğa, kargaşaya, düzensizliğe tahammülü yok. İkincisi aşk. Türk milletinin en büyük özelliği. Polat bunları temsil ediyor, kabul ediyorum.
Bu söyledikleriniz Polat’ın diziden ayrılacağı konusunda kamuoyu ikna çalışması mı acaba?
B.Ö.: Şöyle düzelteyim. Necati abinin dizide oynamamak isteme hakkı bizde saklıdır. Çünkü bunu geçen yıl Gürkan’la (Memati) yaşadık. Gürkan kardeşimiz 9 yıl Memati karakterini ete kemiğe büründürdü. Biz ancak onun arzusuna saygı duyduk. 9 yıl boyunca bu diziye ve sevenlerine hizmet etti. Medyun-u şükranız. Bu da şuradan belli ki onun iradesine, onun tercihine saygı duyduk. Bunu Gürkan’a yaptığımız gibi Necati abiye de yapmak yükümlülüğündeyiz. Necati abi derse ki ben başka bir hayatı tercih ediyorum, ben eşimle çoluğumla çocuğumla bir hayat süreceğim, istemiyorum yoruldum; bunları dedi demiyorum, derse diyorum, şüphesiz onun tercihine saygımız var. O yüzden de diyorum ki eğer böyle bir tercihi olur ise, biz anlatmak istediklerimizi bir formülle anlatmaya çalışacağız.
C. A.: Durun daha Polat Alemdar’ı ihtiyarların başkanı yapacağız. Adamın projesi var. O kadar mücadelesi var. Bu mücadelede artık kendi ideolojisini, kendi stratejisini, hem Türkiye hem bölgeye uygulama amacı var. Polat’ın o yaşa ve olgunluğa da geldiğini unutmayalım.
Share:

0 commentaires:

Post a Comment

Popular Posts

ما هو افضل مسلسل لسنة 2020 ؟
مسلسل الهندي مملكة الحب
مسلسل تركي الحفرة
مسلسل وادي الذئاب
Created with Quiz Maker

Blog Archive

Pages

Theme Support