بطل فلم وادي الدئاب

Friday, March 8, 2013

Abdullah Catli Aile Mezarligi Babam Çatlı-Gökçen Çatlı

Babam Çatlı-Gökçen Çatlı

Yazar: Gökçen Çatlı
Kitap için arkadaşım Kenişe Teşekkür
Abdullah Çatlı ismini ilk defa  KURTLAR  VADİSİ  PUSU dizisindeki Polat Alemdar karakterinin Abdullah Çatlıyı canlandırdığını bir arkadaşım söylerken duymuştum. Sonra bazı araştırmalar yaptım ve tam olarak olmasa da ondan emareler gördüğümü söyleye bilirim.  Bu kitabı da okumama bu kişiyi daha iyi tanımak isteği sebep oldu. Hakkında daha once de yazılan Hakan Türkün yazdığı “Abdullah Çatlı Kimdir?” kitabında okumuş olsam da , o kitapta daha çok meşur  Susurluk  “kazası”  ve onun ifadeleri üzerinden anlatılmıştı. Bu kitap ise çok farklı. Kitabı yazan Abdullah Çatlının kızı. Gökçen Çatlı. Yani olayların birinci dereceden tanığı ve şahidi.


“Babam Çatlı”- Kitabın ismi… Kitapta daha çok bilinmeyenleriyle Abdullah Çatlı anlatılmış. Yani bir baba olarak, bir insane olarak, bir koca olarak, bir vatansever olarak, bir arkadaş, bir dost olarak, bir memur olarak Abdullah Çatlı. Kızı olduğu için tabii güzel şeyleri yazacak diye düşünebilirsiniz. Ama ben kitapta bir samimiyyet hissettim. Olayları çarpıtmadan aklında kaldığı gibi yazmış ve Babasının hatasını da söylemiş..Kitapta dönemin millet vekillerinin  yaptığı çirkeflerden tutun da, papa suikasti dahil, adım adım bütün dönemi  anlatmış. ASALA ya karşı verilen savaş ve ASALA nın çökertilişi , ayrıca Ermeni terörünün kronolojisi yer almaktadır…Çatlının kızı olarak çizdiği bir Abdullah Çatlı portresi ve onun psikolojisini yansıtmayı başarmıştır.
Share:

0 commentaires:

Post a Comment

Popular Posts

ما هو افضل مسلسل لسنة 2020 ؟
مسلسل الهندي مملكة الحب
مسلسل تركي الحفرة
مسلسل وادي الذئاب
Created with Quiz Maker

Blog Archive

Pages

Theme Support